dawniej producent podawal oprocz wykresu mocy i momentu
rowniez wykres jednostkowego zuzycia paliwa (ge) dla danego silnika.
w duzym skrocie - auto spali najmniej przy obrotach = obrotom max momentu obrotowego
(silnikowi pracuje sie najlatwiej) - dla Octaviowego 1,6 nie sa to chyba wysokie obroty
jesli max moment utrzymuje sie w szerokim zakresie obrotow, to max TRWALA predkosc
obrotowa nie powinna przekroczyc 2/3 max. obrotow, czyli jesli max obroty to 6000 to nie przekraczaj TRWALE 4000 obr/min.
stad prosty wniosek - w trasie utrzymuj obroty w przedziale od obrotow max. momentu
do 2/3 max obrotow (obrotow przy ktorych jest max moc)
wykres max mocy i momentu dla swojego silnika obadaj sam
pozdrawiam
kolego cos z tym momentem i obrotami pokickałeś, na moim przykładzie jadąc powiedzmy 90-100 na 6 biegu spalę najmniej wachy a moment max mam powiedzmy przy 3500 obrotach.
Z własnych obserwacji, chcesz spalić najmniej paliwa jezdzij w granicach 90km/h :wink:
kolego cos z tym momentem i obrotami pokickałeś, na moim przykładzie jadąc powiedzmy 90-100 na 6 biegu spalę najmniej wachy a moment max mam powiedzmy przy 3500 obrotach.
dobrze mówi właśnie, taka jest teoria, ale nie wiem jak wytłumaczyć dlaczego rozmija się z praktyką :roll:
opory :?:
Zamieszczone przez piramida
a moment max mam powiedzmy przy 3500 obrotach
u nas jest trochę inna sytuacja bo maks masz przy 3500, ale od 1800 do 4000 (tak z gruba walę) masz ciągle co najmniej 80%+ tego momentu do dyspozycji, w 1,6 to jest peak przy 3800...
chociaż i tak dzięki 8v przebieg jest przyjemny - tyle, że wartości nie powalają.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Ja dodam swoje 3 grosze. Mam chyba nie najgorsze doświadczenie z jazdą silnikami benzynowymi (ponad 200 tys km) z grupy VW i czy jechałem 1.6 8V, czy 1.8 8V czy 2.0 8V czy teraz 1.4 16V to najoszczędniejsza jazda była między 70-80 km/h. Wtedy masz spalanie jak podaje producent, ale tak się nie da jechać. Następnie utrzymując prędkość do 110 km/h nie wiele więcej Ci przybywa. Na autostradzie opłacało się trzymać 120km/h do 130 km/h max. Więcej zaczynał się gwałtowny wzrost spalania i zwiększał hałas. Wiąże się to z tym, że opory rosną z kwadratem prędkości.
Tak więc albo jedziemy 120 km/h i oszczedzamy, albo sypiemy 150 km/h i nadrabiamy czas. Z tym, że jadąc 150 km/h spalanie i hałas jest duży.
Ja polecam do 100-110 km/h w trasie i do 120-130 km/h na autostradzie.
jak to autostrada i trzymasz równo prędkość (testowane przy v=130~140, oczywiście nie w PL, gdzie na autostradzie non-stop tiry sprawdzają, "czy moje 90 jest szybsze niż twoje 90") bez zbędnych hamowań i butowań, to o dziwo wychodziło mi zawsze w okolicach 8,2-8,5L LPG, czyli mniej niż przy 100-120 w PL (~9L). jednak niezależnie od stosowanego ecodrv, jazda powyżej 120kmh = żarcie oleju
przy 70-80kmh mój rekord to 4.6L/100 Pb95 - ale wyprzedzały mnie autobusy wycieczkowe...
ja polecam jechanie ok. 15kmh mniej niż Ci się wydaje, że dasz radę - zostanie Ci przestrzeń na łagodne wyhamowanie zamiast deptanie pedału, nikomu nie wypadnie piwo z ręki, a do tego auto odwdzięczy się przyjemnym spalaniem.
jak jeździłem O1 1,6 to optymalnie się prowadził tak przy 160 - 180 Cichutko spokojna jazda nie za dużo palił... polecam
jam powiem szczerze, że najlepsze odczucia mam tak przy 140 - 150 (złoty środek). Nie za głośno, chociaz juz nie cicho. Ale i w miarę szybko i nie najwyższe spalanie.
dawniej producent podawal oprocz wykresu mocy i momentu
rowniez wykres jednostkowego zuzycia paliwa (ge) dla danego silnika.
w duzym skrocie - auto spali najmniej przy obrotach = obrotom max momentu obrotowego
(silnikowi pracuje sie najlatwiej) - dla Octaviowego 1,6 nie sa to chyba wysokie obroty
jesli max moment utrzymuje sie w szerokim zakresie obrotow, to max TRWALA predkosc
obrotowa nie powinna przekroczyc 2/3 max. obrotow, czyli jesli max obroty to 6000 to nie przekraczaj TRWALE 4000 obr/min.
stad prosty wniosek - w trasie utrzymuj obroty w przedziale od obrotow max. momentu
do 2/3 max obrotow (obrotow przy ktorych jest max moc)
wykres max mocy i momentu dla swojego silnika obadaj sam
pozdrawiam
kolego cos z tym momentem i obrotami pokickałeś, na moim przykładzie jadąc powiedzmy 90-100 na 6 biegu spalę najmniej wachy a moment max mam powiedzmy przy 3500 obrotach.
Z własnych obserwacji, chcesz spalić najmniej paliwa jezdzij w granicach 90km/h :wink:
kolego, przestudiuj sobie wykres na chlodno :wink:
jak pisalem poprzednio nie znam przebiegu wykresu momentu w tym silniku - jeslii Nmax jest przy tych 3800 a przy 2500-3000 (zalozmy) jest 90-95% max momentu (wiekszosc wspolczesnych silnikow) to roznicy sie praktycznie nie odczuje, a zuzycie przy mniejszej predkosci bedzie faktycznie nizsze.
niektorzy juz zauwazyli ze MOZNA jechac i 70km/h na najwyzszym biegu (i wtedy bedzie male spalanie i order za rozpowszechnianie PSJ) ale jest to wykonalne na autostradzie/expresowce albo przy malym natezeniu ruchu. w NORMALNYM ruchu zawsze cos wyskoczy z boku, bedzie kawalek pod gore, zawsze trafisz tira ktorego wypada wyprzedzic zeby podroz nie trwala10 godzin itp itd.... a to oznacza z reguly redukcje na nizszy bieg, dodanie gazu i - wieksze spalanie.
szkoda masz racje - wykres Ge min powstaje na hamowni bez obciazenia oporami powietrza (funkcja kwadratowa czyli 4x wiekszy oporprzy 2x wiekszej predkosci) czyli faktycznie przy obrotach polowe mniejszych niz Nmax spalisz mniej (ale nie polowe mniej )
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
szkoda masz racje - wykres Ge min powstaje na hamowni bez obciazenia oporami powietrza (funkcja kwadratowa czyli 4x wiekszy oporprzy 2x wiekszej predkosci) czyli faktycznie przy obrotach polowe mniejszych niz Nmax spalisz mniej (ale nie polowe mniej )
a widzisz, i wszystko jasne, tak coś wiedziałem, że gdzieś dzwoni, ale nikt mi tego ładniej nie wytłumaczył
i teraz już mi wszystko gra.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
szkoda masz racje - wykres Ge min powstaje na hamowni bez obciazenia oporami powietrza (funkcja kwadratowa czyli 4x wiekszy oporprzy 2x wiekszej predkosci) czyli faktycznie przy obrotach polowe mniejszych niz Nmax spalisz mniej (ale nie polowe mniej )
a widzisz, i wszystko jasne, tak coś wiedziałem, że gdzieś dzwoni, ale nikt mi tego ładniej nie wytłumaczył
i teraz już mi wszystko gra.
normalnie ops: ...
DigDug wspominal cos w podobny sposob ale spox - biore to na klate.
pozdrawiam znad morza
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
jeszcze jedną prawidłowośc zauwazyłem, ze nie tylko zadana prędkość powiedzmy 90 gwarantuje najmniejsze zużycie ale równiez odpowiednie obroty silnika, u mnie jest to przedział około 1600-1900 i w tym przedziale bedzie najmniejsze u mnie spalanie nie ważne na którym biegu bede jechał (no może po za pierwszym biegiem)
Po mieście jak nie ma ruchu to sam jade 1600/1700 obr na piateczce (oczywiscie jade, nie przyspieszam, jak cos to redukuje :twisted: ) i spalanie czasem wychodzi cos kolo 7 Ale na trasie nie ma co sie pierdzielic, czasem jak nie moge kogos wyprzedzic z pędzącego jeża wbijam 3-ke i cisne pod czerwone A jak jest czas i miejsce to nawet nie trzeba z 5-tki schodzic. Jak na te "marne" 105 koni skrzynia imho jest ustawiona super.
Chodź nie ukrywam przy byłej 1.8T czasem mnie zalewa fala smutku :P
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
Po mieście jak nie ma ruchu to sam jade 1600/1700 obr na piateczce (oczywiscie jade, nie przyspieszam, jak cos to redukuje :twisted: ) i spalanie czasem wychodzi cos kolo 7 Ale na trasie nie ma co sie pierdzielic, czasem jak nie moge kogos wyprzedzic z pędzącego jeża wbijam 3-ke i cisne pod czerwone A jak jest czas i miejsce to nawet nie trzeba z 5-tki schodzic. Jak na te "marne" 105 koni skrzynia imho jest ustawiona super.
Chodź nie ukrywam przy byłej 1.8T czasem mnie zalewa fala smutku :P
no ja mam kombi i moja skrzynia jest zestawiona hj$%^&*, na 5tce przy 2K obr mam 60km/h, 3K - 100km/h. 4k - 140km/h. Jak traktor
jam powiem szczerze, że najlepsze odczucia mam tak przy 140 - 150 (złoty środek). Nie za głośno, chociaz juz nie cicho. Ale i w miarę szybko i nie najwyższe spalanie.
Bez obrazy, ale musisz mieć osłabiony aparat słuchowy albo jeżdzisz w nausznikach czy też słuchawkach od Walkmana :twisted:
A spalanie 1,6 BFQ przy 150 km/h nie jest może najwyższe, bo przy 180 będzie jeszcze wyższe, ale te 11-12 litrów leci z dymem ...
Ja ogólnie jestem zadowolony w mieście głownie jeżdżę na 5 co daje 1500-2000 obrotów. Spalanie wtedy jest ok 7l bp i ok 9.6 l LPG
TRASA:
- nie nerwowo 110-120 to spalanie na poziomie 8-8.5l
- 130-140 to 9l
Przy większych prędkościach autostradowych spalanie i hałas drastycznie rosną:
- tempomat 150 spalanie ok 12.5l
- tempomat 160 spalanie ok 14l
z klima + 1l
skrzynia jest dobrze zestopniowana jeżeli chodzi o biegi tylko brak tego cho***** 6 biegu jako nadbieg na autostrady...
jak dla mnie to bieg zeby jechac te 50-60 (1500-2000)to jest 4ka, 5tka od 80. Tak ze mi ta skrzynia nie pasuje, co do wyzszych predkosci zgodzie sie ze to nie auto na autostrady.
jam powiem szczerze, że najlepsze odczucia mam tak przy 140 - 150 (złoty środek). Nie za głośno, chociaz juz nie cicho. Ale i w miarę szybko i nie najwyższe spalanie.
Bez obrazy, ale musisz mieć osłabiony aparat słuchowy albo jeżdzisz w nausznikach czy też słuchawkach od Walkmana :twisted:
A spalanie 1,6 BFQ przy 150 km/h nie jest może najwyższe, bo przy 180 będzie jeszcze wyższe, ale te 11-12 litrów leci z dymem ...
Nie obrażam się ale napisałem, że przy 150 nie jest za głośno, bo może być głośniej, np. przy 180 - a zrobiłem taka trase na autostradzie w Cro - ponad 200 km. Musiałem zdążyć na kolację. Przy 150 jest o niebo ciszej. Napisałem, że dla mnie to złoty środek miedzy hałasem, spalaniem i szybkościa pokonania trasy. A spalanie przy 150 aż 11 - 12 ? Sporo mniej. Wiadomo, że nawet na autostradzie nieraz się zwalnia, ale generalnie jak jade 150 (a ostatnio jechałem nocką po luźnej chorwackiej autostradzie ponad 400 km) spalanie nie przekroczyło 9 l. jak by mi paliła 12 - to by mnie na wczasy nad Adriatykiem nie było stać.a :szeroki_usmiech
Jedynym największym minusem takich prędkości jest żłopanie oleju - prawie litr (około 0,7 - 0,8) na 1500 - 1700 km.
Czy O1 i O2 FL, obie w wersjach 1.6 różnią się zestopniowaniem skrzyni oraz wyciszeniem - co bezpośrednio wpływa na słyszalność silnika wewnątrz?
nie mam żadnych papierów na poparcie subiektywnych sądów, ale wydaje mi się, że jest nieco inaczej, tzn mam porównanie O1 FL BFQ vs O2 przed FL BSE. subiektywne wrażenie jest takie, że przy 140kmh na obrotomierzu w O2 jest kilkaset rpm więcej niż w O1, ale w O2 i tak jest ciszej, w O1 FL jakby brakowało wygłuszeń
Komentarz